سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل هنگام پری شکم، حکمت را بیرون می اندازد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 92 تیر 18 , ساعت 2:4 عصر

ایستادن رو به قبله :

چرا به ماه رمضان ماه مبارک رمضان گویند؟

ماه رمضان دو شرافت دارد 1. زمانی : ماه نزول قران بوده 2. رفتاری : که در این ماه مردم بیشتر سعی میکنند خوب باشند و در رفتارهایشان بیشتر مراقب هستند مثلا سعی میکنند غیبت نکنند و یا صله رحم را به جا می اورند و ...

قبله نیز دو شرافت دارد 1. مکانی : شریف ترین نقطه روی زمین است

کعبه را اولین بار حضرت ادم ساخت و حضرت ابراهیم ان را بازسازی کرد

رسول خدا زمانی که مجبور به ترک مکه شدند روبه کعبه کردند و فرمودند: من میدانم خدا روی زمین هیچ خانه ای را به اندازه تو دوست ندارد و میدانم هیچ مکانی شریف تر از تو نیست ولی چه کنم که مجبورم از اینجا بروم و کعبه تو میدانی که من به اختیار خود از اینجا نمیروم .

2. رفتاری : افرادی که به مکه میروند تا مدتی در رفتارهایشان کنترل است و به اصطلاح ماه میشوند

در طول شبانه  روز میلیون ها نفر رو به کعبه ایستاده اند و عبادت میکنند .یعنی میلیون ها انرژی کعبه را بمباران میکند . در قانونی از فیزیک گفته میشود وقتی به نقطه ای یک موج بفرستی ان موج دریافت میکنی.

مثال: ما همیشه خانه های خود را حتی در بدترین شرایط رو به خورشید میسازیم تا نورگیر داشته باشیم و خانه ها روشن باشد . ایستادن رو به کعبه ،ایستادن رو به خورشید است که خودمان از انرژی و گرمای ان  بهره می بریم

یکی از اهداف رو به قبله ایستادن این است که در زندگی هدفمند باشید

علی (ع)  می فرماید : کسی که نمی داند به کدام طرف برود به جایی نمی رسد .

سوره حمد

ما وقتی سراغ یک انسان خاکی بزرگ زمینی می رویم قبل از ان حرف ها اماده کردده ایم ولی وقتی به او میرسیم نمیتوانیم حرفی بزنیم  و قفل میشویم چه رسد خدا که خیلی بزرگ است اما اگر این انسان بزرگ دستی روی سرمان بکشد راحت می شویم  ومیتوانیم حرفمان را بزنیم. خداوند هم همان ابتدای نماز دستی روی سر ما میکشد انجا که گوییم :بسم ا...الرحمن الرحیم :خداوند میگوید خدا مهربان است راحت باش

علی (ع) اول نماز رنگ از چهره اش دگرگون می شد .

متاسفانه بعضی ها هنوز نیامده مهر را می اندازند و ا..اکبر  . بدان جلو چه کسی ایستادی و با چه کسی میخواهی حرف بزنی

همانطور که به بزرگی میرسی اول تشکر میکنی  در نماز هم  همان ابتدا تشکر میکنیم

الحمدلله : خدایا شکرت که به من توفیق دادی الان جلوی تو ایستادم . خیلی ها منحرف شده اند خیلی ها دیگر نماز نمی خوانند

رب العالمین: پروردگار این عالم منم

مالک یوم الدین : مالک اون دنیا منم

و بین ای دوایه الرحمن الرحیم : من مهربانم از این دنیا تا اون دنیا خدایی داری سراسر مهربانی و بخشنده

در قران امده بنده های اسراف کار و خطا کار من از رحمت خدا ناامید نشوی (لاتقنطوا من الرحمة الله)

ایاک نعبد : ما میگیم فقط بندگی تو ( خدا ) میکنم اما ایا واقعا ما فقط بندگی او میکنیم ما بنده مال و ثروت و زیور در این دنیا نیستیم؟؟؟!!!!

ایاک نستعین: فقط از تو (خدا) کمک میخام  . خدا میگه به من تکیه کن ببین چه میکنم برای تو . اما ما انسان ها جایی گیر میکنیم هزار در میزنیم  و بعد هزارویکمین در خدا را میزنیم

غلامی در زمان قحطی در حال سوت زدن بود و می رفت به او گفتن : چرا سوت میزنی مگر نمیبینی که قحطی شده و همه میمیریم ؟ -غلام گفت :شما بمیرید من نمیمیرم ارباب من به اندازه چند ماه آذوقه در انبار دارد

ان شخص گفت : من فکر کردم ارباب من خدای من در انبار خود چقدر اذوقه دارد . من  به اندازه این غلام نباید به ارباب خودم دلخوش باشم .

امام صادق : هرگاه از خدا چیزی خاستی و از همه مردم ناامید شدی و قطع امید کردی خداوند چون این حالت  را در شما ببیند خاسته شما را براورد .

حدیث قدسی در المیزان امده : هیچ مخلوقی به غیر از من تمسک نمی جوید مگر رشته اسباب اسمان و زمین را از او قطع کنم .(زمانی که دست جلو کسی دراز میکنی خدا میگه زمین و اسمان را خیراتش را از او قطع میکنم ) اگر ازمن چیزی بخواهد به او نمی دهم و اگر مرا بخواند اجابت نمیکنم . و هیچ مخلوقی به من تمسک نمی جوید  مگرا ینکه زمین و اسمان را ضامن او میکنم و اگرچیزی از من بخاهد به او میدهم و اگر مرا بخواند دعایش را اجابت میکنم و و اگر طلب امرزش کند اورا می امرزم . دست جلو کسی دراز نکن

تکیه به کسی کن که هم خودشو نگه داره هم ما رو نه کسی که وقتی عزرائیل اومد سراغش کاری نمیتونه کنه نه کسی که خودش هم باید به کسی دیگه تکیه کنه .

علامه طباطبائی  میگویند میدونید چرا اول میگیم که ایاک نعبد بعد ایاک نستعین ؟ خدا میگه اول بندگی تو بعد هر چی تو میخای .

اهدنا الصراط المستقیم: ما در نماز می ایستیم و به خدا میگیم خدایا ما را به راست ببر من می ایستم تو مرا ببر چون بیراهه زیاد شده است .

چرا میگوییم  اهدنا؟ چرا ما؟ چون خدا میگه خوبی هارو برای همه بخواه . یکی از درس های نماز عدم خودخواهی  است .

در جشن امام علی : علی میخواهد شب در خانه فقیری را بزنی ،عدل داشته باشی ،بیت المال را درست استفاده کنی و مال شخصی خودت نکنی علی  قر دادن شما را نمی خواهد. علی دف زدن شما را نمی خواهد .

در ریاضی میگوییم نزدیک ترین فاصله بین دو نقطه  خط ارست است . خدایا من میخام زود زود به خودت برسم خدایا نزدیک ترین راه به خودت رو میخام

صراط الذین انعمت علیهم : راه کسانی که به انها نعمت دادی 

کسانی که به انها نعمت دادی چه کسانی هستند؟  سوره نساء ایه 69 : 1. پیامبران 2. صدیقین 3. صالحین 4. شهدا

غیر المغضوب علهیم : نه راه کسانی که به انها غضب کردی

سوره فتح ایه 6 : منافقین ، شرک ، بدگمان به خدا (خدا فقط خدای پولداراست و...)

والضالین: ونه راه گمراهان

سوره ال عمران ایه 90 : کسانی که خدارا قبول داشتن کنار گذاشتن کسانی که در راه درست بودن و بعد رفتن راه غلط  کسانی که نماز میخانند و حالا میگه کنار گذاشتم کنار

سوره مومنون ایه 104 تا 106: کسانی که میگن خدا دروغه و بهشت و جهنم وجود نداره

سوره حجر ایه 56: کسانی که از رحمت خدا نا امید میشوند (حضرت ابراهیم 120 ساله و ساره 90 ساله بچه دار شدند . خدا هر کاری بخواهد میکند پس از خدا ناامید نشو )

 

 


دوشنبه 92 تیر 10 , ساعت 7:6 عصر
ندمّت بی اعتنایی به نماز و کیفر ان :

رسول خدا فرمودند : کسی که در مورد نماز بی اعتنایی کند خدا او را به 15 چیز مجازات می کند

 3 چیز در دنیا که این است :  1و2 . برکت از روزی و عمرش بر می دارد. 3. سیماء و نورانیت نیکوکاران از صورت او بر طرف می شود

3 چیز در نزد مردن:   تشنه و گرسنه و بحال ذلت نزد ملائکه  از دنیا رود

3 چیز در قبر : که قبر را چنان تنگ کند که از فشار استخوان های پهلویش در یکدیگر داخل شود و براو مار و عقرب ها اذیت کنند  و دری از اتش بر او باز میکنند.

3چیز در محشر : که با صورت سیاه از قبرش بر میخیزد  و در پیشانی او نوشته شده این شخص از رحمت خدا نا امید است و نامه عملش را از پشت سر به دست چپش دهند

3 چیز نزد لقاء خدا : که خداوند با او سخن نمی گوید و از نظر کردن به جمال حق محروم میشود و او را از گناه پاک نمیکند و برای او خواهد بود عذابی دردناک چنانچه خدا  در سوره مریم ایه 59 می فرماید : پس از انها کسانی امدند که نماز را ضایع گرداندند و شهوات و دلخواه خود را پیروی کردند پس به زودی بگمراهی می افتند

ندمّت تند خواندن نماز :

در کتاب کافی است که حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمودند هرگاه کسی با سرعت و عجله نماز بخواند خداوند تبارک و تعالی می فرماید : ای ملائک من ایا بنده مرا نمی بینید چگونه نمازش را با سرعت می خواند (که زود تمام شود و به کارهایش برسد ) ایا این بنده من نمیداند که براورده شدن حاجات او بدست من است (یعنی اگر با حوصله و با حضور قلب بخواند حاجات و کارهایش را من اصلاح می کنم)

 منبع : کتاب حکمت و فلسفه نماز و روزه تالیف اقای نبوی


دوشنبه 92 تیر 10 , ساعت 5:18 عصر
-اول صورت را می شوریم: صورت محل آغاز یک ارتباط و پیوند و محل شروع دیدار است ما اول چهره به چهره میشویم .آب برای پاکی و تطهیر است . شستن صورت یعنی اماده شدن برای یک دیدار و ارتباط پاک . خداوند در این عمل می گوید : بنده من  هر ارتباطی در زندگی برقرار می کنی پاک باشد.

-دوم دستها را می شوییم : دست در همه ججا نماد قدرت است در سوره مسد امده است بریده باد دست های ابولهب  یعنی قدرت او را در هم می شکنیم . پس دست نشانه قدرت بوده است .

قدرت خانمها در لطافت و قدرت اقایان در قدرت و زمختی شان است .

خداوند در سوره نساء می فرماید : مردان تکیه گاه زنان هستند چرا که به انها برتری دادیم .

از امام صادق پرسیدند : برتری مردان نسبت به زنان ؟ فرمودند : برتری مردان نسبت به زنان در جسم قوی شان است وگرنه در قران امده کسی بالاتر و برتر است که باتقوا تر است.

در شرافت و بزرگی زنان همین بس که همه مردان بزرگ در دامن زنان بزرگ شده اند.

خانم ها اب وضو را روی دست می ریزند و از لحاظ علمی ضخامت بافت سلولی روی دست کمتر و لطیف تر است و اقایان که قدرت شان در زمختی و قدرت است اب را پشت دست که زمخت تر و ضخامت بافت سلولی اش بیشتر است می ریزند.

خداوند در شستن دست ها به ما می گوید خانم محترم لطافت خودرا پاک نگه دار وان را ناپاک در عموم به نمایش نگذار  واقای محترم قدرت و زور بازویت را در راه درست به کارببر و قلدری نکن .

اب را از ارنج می ریزند چون عمل خم شدن دست از این قسمت انجام میشود اگر دست صاف باشد را راست است و اگر کج شد راه ،راه بیراهه میشود.

چرا اول دست راست را میشوییم؟ به این دلیل که در ان دنیا می خواهیم نامه عمل خود را با دست راست بگیریم .

-مسح سر و بلافاصله پا: سر نماد تفکر است و دست کشیدن روی سر یعنی خدایا سایه رحمتت را روی سرم بگذار یعنی خدا به بنده اش می گوید بنده من یادت باشد که هر فکری میکنی پاک باشد  و پا که نماد حرکت است  و گوییم خدایا اون موقع که همه روی پل صراط قدم هایشان لرزان است قدم هایی که با این پاها بر میدارم محکم باشد و خدا گوید بنده من با فکر پاک قدم درست بردار.

وضو مراحل دنیا طلبی است  اول چشم روی جهان باز میکنیم و بعد بو میکشیم ،مزه مزه میکنیم و استین بالا میزنیم و با یک فکر به سمت ان حرکت میکنیم . در زندگی هر کاری میکنی قدرت و فکر و حرکتت پاک باشد .

منبع:سی دی نماز اقای دکتر فرهنگ


یکشنبه 92 تیر 9 , ساعت 9:50 صبح
اقا یا خانم فرهنگ که واسم نطر خصوصی گذاشتید شما نه ایمیل گذاشتین نه وب سایتتون که من جواب بدم...
<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
goodmorningtextmessages
کولیس
خرید گوشی
goodmorningtext
sweet romantic text messages
iphone
iphone6
refractory,sunriserefractory
کولیس
تبادل لینک
はてなブログ
کولیس
はてな
fashion
چت فارسی
چت روم فارسی
عاشقانه
چت فارسی
فیس نما
ورزش 3
وبلاگ دهی
فیس بوک
چت
چت روم
ققنوس چت
رز بلاگ